Veelgestelde vragen

Je vindt hier een antwoord op de meest gestelde vragen door werkzoekenden en werknemers. Werk je al voor MF? Dan vind je de meeste informatie ook terug in het informatieboekje 'Zo werkt het bij MF Uitzendbureau'.

Hoe kan ik me inschrijven?

Op deze site kun je een inschrijfformulier invullen. Met het invullen daarvan sta je nog niet officieel ingeschreven bij MF Uitzendbureau. Wij hebben namelijk nog wat aanvullende gegevens van je nodig, om je inschrijving compleet te maken. Daarvoor nodigen wij je uit op de vestiging.

Je kunt uiteraard ook direct langs komen op een MF-vestiging in de buurt. Het is dan wel handig om van tevoren even te bellen om een afspraak te maken, dan kunnen we een intake-gesprek met je inplannen. De contactgegevens van onze vestigingen vind je hier.

Hier geef ik mijn gewerkte uren door?

Het doorgeven van je gewerkte uren is afhankelijk van de opdrachtgever waar je werkt. In de meeste gevallen krijg je een inlog voor Mijn MF, waarmee je jouw gewerkte uren wekelijks digitaal kunt invullen. Het kan ook zijn dat je een werkbriefje meekrijgt die je na je werkweek weer kunt inleveren of een pas waarmee je in- en uitlogt.

Over wat voor jou van toepassing is, word je voor aanvang van de werkzaamheden uitgebreid geïnformeerd.

Wanneer wordt mijn loon uitbetaald?

Wekelijks wordt het salaris berekend aan de hand van jouw (digitale) declaratie, waarop de gewerkte uren worden ingevuld. Het is belangrijk dat je de gewerkte uren op de declaratie elke week invult en/of controleert. Zijn de uren correct ingevuld, is het werkbriefje door de opdrachtgever geaccordeerd én maandagochtend vóór 12.00 uur in ons bezit? Dan vindt de betaling normaliter dezelfde week plaats.

Waar kan ik mijn loonstrook terugvinden?

Nadat alle declaraties zijn verwerkt worden de salarissen uitbetaald en de loonstroken klaargezet. Jouw loonstrook kun je terug vinden op Mijn MF

Wanneer worden mijn reserveringen uitbetaald?

Indien je één of meerdere vakantiedagen of kort verzuim opneemt, wordt jouw aanvraag spoedig mogelijk in behandeling genomen. Uiteraard wordt bij de verwerking van je aanvraag gekeken naar je openstaande saldo, het saldo vind je terug op je loonstrook.  

Heb je aan het einde van je dienstverband nog een aantal vakantiedagen over, dan zullen deze aan je uitbetaald worden. Heb je te veel vakantiedagen opgenomen, dan zul je deze moeten terugbetalen.

Naast vakantiedagen heb je recht op vakantietoeslag. Deze bedraagt 8% van het bruto salaris en zal worden uitbetaald in juni van elk jaar of bij einde van je dienstverband.

Hoe meld ik mij ziek?

Indien je ziek bent, dien je je persoonlijk, vóór aanvang van de werkzaamheden, doch uiterlijk vóór 09.00 uur op de dag van ziekte, ziek te melden bij het bedrijf waar je te werk bent gesteld én bij de vestiging van MF Uitzendbureau die je heeft uitgezonden.

Als je tijdens het werk ziek wordt en niet meer kunt werken dan meld je dit bij je direct leidinggevende van het bedrijf waar je tewerkgesteld bent én bij de vestiging van MF Uitzendbureau die je heeft uitgezonden. Het werk gaat immers door en onze intercedenten zullen eventueel zo snel mogelijk een vervanger moeten vinden.

De ziekmelding moet door jou zelf worden gedaan. Een ziekmelding door iemand anders wordt alleen geaccepteerd indien daarvoor een goede reden is.

Hoe kan ik verlof aanvragen?

Als je werkt voor MF Uitzendbureau, dan heb je naast de normale beloning recht op reserveringen voor vakantiedagen, vakantiegeld, kort verzuim en buitengewoon verlof. Deze reserveringen worden berekend aan de hand van een percentage van het bruto uurloon.

Je kunt je verlof aanvragen via het aanvraagformulier, via een mail aan uren@mf.nl (hierbij aangeven: de dag(en), aantal uren, naam en geboortedatum) of via Mijn MF. Jouw aanvraag wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Uiteraard wordt bij de verwerking van je aanvraag gekeken naar je openstaande saldo, het saldo vind je terug op je loonstrook

Belangrijk!
Zorg ervoor dat je je aanvraag voor verlofuren hebt afgestemd met je leidinggevende en de vestiging. Pas als er akkoord wordt gegeven en/of eventueel vervanging is geregeld, kun je de verlofuren via onderstaand formulier aanvragen.

Ik heb een klacht, waar kan ik dat melden?

Een klacht kun je melden bij de betreffende vestiging, bij ons hoofdkantoor of via het contactformulier. De contactgegevens en het formulier vind je hier